24 Mayıs 2016 Salı

İş Toplantılarında Nasıl Giyinmeliyiz?


İş hayatına başlayalı epey zaman geçmesine rağmen kurumsal hayata yeni geçiş yaptığım bu günlerde iş toplantılarına ait bir giyim tarzı olduğunu gördüm.  Bu nedenle de kendime bir toplantı gardrobu edinmeye çalışıyorum. Ufaktan internette incelemelere başlarken bir de ne göreyim, karşımda “İş Toplantıları İçin Giyinirken Mutlaka Dikkat Etmeniz Gereken 7 Detay” başlıklı bir infografik! Hâl böyle olunca hemen okumaya başladım, bu sayede çok iyi fikirler edinirken, 40 yıllık kurumsal şirket kişiliği gibi toplantılarda hem şık hem de rahat olmanın çözümünü buldum. Eğer siz de benim gibi bu olaylarda yeniyseniz bu altın ipuçlarıyla hayatınıza güzellik getirebilirsiniz!

İlk olarak yukarıda da belirttiğim gibi rahat ve şık olmak en temel kural! Düz bir tişörtle bir toplantıya nasıl katılamıyorsak aynı şekilde pullu-taşlı bluzlarla da gelmemiz abes kaçıyor. Bu nedenle doğru üst seçimi yapmakta fayda var.

İkinci çok önemli mesele ise dekolteyi doğru kullanmaktan geçiyor. Kısa elbiseler ya da derin dekolteler karşı tarafın dikkatini dağıtabileceği için bunu iyi ayarlamak lazım. Maksat toplantıyı en etkili şekilde sürdürmek olacağı için dikkat dağınıklığı sürece olumsuz etki ediyor.

İnfografikte okumuş olduğum üçüncü kuralı ben de yeni öğrendim mesela. Toplantılarda doğru renk giymek gibi bir kuraldan bihaberdim ne yazık ki, bu sayede ben de bilgilenmiş oldum. Karşı tarafın hakkınızda iyi düşünmesi noktasında parlak renkler olumsuzluğa iterken, pudra, beyaz ve uçuk renkler kişiler üzerinde olumlu izlenim bırakıyormuş.

Abartı konusunda dikkatli olmamız gereken üç nokta daha var: Aksesuar, makyaj ve bayanpantalonları Fazla aksesuar kullanımı insanların sizin anlattıklarınıza odaklanmalarını yavaşlatırken, topuklu ayakkabılar ise baskı altında hissetmelerine sebep oluyor. Ağır makyajı zaten gün içinde yapmak çok da iyi hissettiren bir mesele değil! Makyajın ağır versiyonunu akşama bırakıp, gün içinde duru bir güzellik yakalamaya çalışıyoruz, anlaştık mı?

Son olarak kıyafetlerin temiz ve ütülü olması her zaman artı puan. Ne de olsa kendimizi ifade ederken en önemli araçlarımız giysilerimiz! Bu yüzden giydiklerimizi doğru şekilde göstermek her zaman en iyisi!

Okuduklarımı paylaşırken umuyorum sizlere az da olsa yardımcı olabilmişimdir. Ben kendi adıma olan teşekkürü ise bu infografiği hazırlayan Hepsiburada.com ekibine iletmek istiyorum. Son derece faydalı bu görsel sayesinde kafamdaki taşları resmen yerine oturtabildim. Naçizane, infografiğe bakmadan toplantıya gitmemenizi öneririm.









8 yorum:

  1. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar faydalı bir yazı paylaşmışsınız :)) hoşuma gitti mesala bende çok aksesuarı abarttığım da mevzu canımı sıkıyorsa onlarda beni boğmaya başlıyor. Ne kadar az takı o kadar iyi sinirlenince koparmak istiyosunuz filan bende öyle oluyor :)))

    YanıtlaSil
  3. eskiden tam uygun görünürken şimdilerde iyice salmış durumdayım..:-((

    YanıtlaSil
  4. Bu aralar is basvurulari yapan yeni is hayatina atilacak biri olarak cok iyi oldu bu paylasim tesekkürler.. Olur da is görüsmesine gidersem dikkat edicem :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir paylaşım olmuş, çalışma hayatına yeni başlayan arkadaşlarımız için özellikle.
    Ben artık emekli olduğum için, bütün iş kıyafetlerini dolabımdan çıkarttım.Etek ceketler, pantolan takımlar artık hiç işime yaramıyor.Sevgilerimle...))

    YanıtlaSil
  6. Bilgi işlem kokenli olarak hep prezantbl giyindiğim için icra toplantılarında hep vardım. Ama şimdi hep spor takılıyorum :)

    YanıtlaSil
  7. iş toplantılarına sürekli katıldığım için artık bu alanın uzmanı oldum paylaşım güzel ama yetersiz bence .. teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. iş toplantıları için topuklu vazgeçilmezdir

    YanıtlaSil